tisdag, juni 03, 2008

En helg fylld av idéer

I helgen var jag på styrelsemöte med Svenska Lottakåren. Vi började i Stockholm med ett besök av vår kontaktperson på högkvarteret. Han berättade om vad som egentligen händer inom FM just nu och redde ut det som media fått om bakfoten. Det här med ett svart hål till exempel.

Vi tog bussen upp till Älvkarleö Herrgård, fantastiskt vackert som alltid. Den här gången bodde jag i en av de gamla flyglarna där jag aldrig bott förut. Mysigt.

På lördag eftermiddag körde vi iväg en bit och åkte på kanotutflykt. Härligt att glida fram på vattnet igen. Det var längesedan. Vi paddlade en bit till ett vindskydd där vi intog eftermiddagsfika och sedan paddlade vi tillbaka. Vi var tidiga så taxin hade inte kommit. Barbro, jag och Carina bestämde oss för att gå tillbaka. Det var längre än vi trodde och rikslottachefen skickade bil efter oss för att vi skulle hinna i tid till middagen.

Maria och jag pratade ideer om rekrytering och informationsspridning. Vi vill göra en grej under hösten där vi involverar ett antal kårer i landet under en riksturne som drar igång med underhållning. Jag var över till henne i Tranås igår kväll för att få ihop underlaget så att vi kan få OK från riks. Vi hann också med att spåna på en vinterbal på herrgården och en motion till riksstämman. Kul!